2012.12.26. 10:46          



Nem érdekli Gergely István Martin Györgyöt illető kritikája!

„Amikor 1997-ben szövetségi kapitánynak választottak, egy szavazattal maradt le mögöttem Görgényi István és kettővel Gerendás György. Annak a voksolásnak az volt a furcsasága, hogy mögöttem kisebbségben voltak azok, akik bennem hittek, így kellett elkezdenem dolgozni. Eltelt egy-két év, mire már nem voltak kisebbségben a támogatóim. Remélem, most is kiderül majd, hogy azok látták jól, akik az elnökválasztáson engem támogattak, de ezúttal is el kell majd egy-két év” – mondta az új pólóelnök.Kemény Dénes_blog.jpg

„Négy évre kaptam megbízatást, de ha azt érzem, nem vagyok a feladatra alkalmas, jelezni fogom. Az engem megválasztók is jelezhetik, ha nem éreznek alkalmasnak – hamarabb is, mintsem négy év múlva. Nem ragasztom a hátsómat az elnöki székhez, igyekszem ezúttal is a kapitányi munkához hasonló alázattal dolgozni” – jelezte az edzőből lett vezető.

Arra a kérdésre, hogy határozott személyisége miatt elnökként számít-e konfliktusokra, azt válaszolta: „eltelt néhány nap, most már meg tudom mondani: igen, lesznek konfliktusok, amelyeket a válogatott élén sem kerülgettem, most sem fogom, de a saját személyemet háttérbe szorítva. Már most látszik, lesznek helyzetek, amelyeket konfliktusok nélkül nem fogunk tudni megoldani. Tiszta kereteket és eredményeket akarok minden fronton: aki emiatt tartott tőlem, az álljon a jó oldalra és rájön, a vitakészségem az ő érdekében is történik majd. Viszont nincs kivétel, nincs eltérés, a szabályokat mindenkinek be kell majd tartani – ahogy a válogatottnál is volt, nincsenek engedmények.”

Kemény elárulta, mi volt a döntő pillanat és ok, amiért végül elindult a választáson: „miután eldöntöttem a kispad elhagyását, nem a számos egyéb lehetőségemet mérlegeltem, mert közben egyre erősödött az igény a pólóelnöki szerepvállalásomra. Teljesen csak erre fókuszáltam: csináljam vagy ne csináljam.

Martin György eddigi elnök egy tájékoztatón jelezte, velem szemben nem indulna, utána viszont ezzel ellentétes hírek jelentek meg a Gergely-Martin kettősről. Utána Martin két és fél hétig Ausztráliában volt a junior vb-n, amikor visszatért, másnap leültünk tisztázni ezt a problémát, ez múlt hét szerdán volt: másnap, csütörtök estére állapodtunk meg vele, hogy indulok. Együtt döntöttünk tehát Martin Györggyel.

„Nem szeretném kommentálni Gergely István Martint illető kritikáit, az az ő dolguk. Nem tudom, mitől féltek az ellenem szavazók, ezzel én nem foglalkoznék a továbbiakban, napok óta erre a kérdésre próbáltam válaszolni a hozzám elszűrődő hírek alapján. De most már nézzünk előre: felelősséget érzek azokért, akik velem képzelik a jövőt, sokan vannak” – fűzte hozzá Kemény.

„Pista nyilván jót akart, nyilván olyan elképzelései voltak, amelyek lelkesedésével együtt hasznosak a póló számára. A terveivel ugyanakkor pontosan nem vagyok tisztában, mert nem juttatta el nekem. Elnökségi tag lett, feladat lesz bőven, munkát mindenkinek tudok adni” – mondta riválisáról.

Szó esett a kapitányválasztásról is: „Amikor Benedek Tibit odahívtam a válogatotthoz, sokkal fontosabbak volt az aktuális céljaink, akkor kevésbé gondoltam a jövő kapitányának kinevelésére vele kapcsolatban.  Továbbra is benne van a lehetőség, de ha több jelölt lesz szövetségi kapitánynak, mindent mérlegelni fogok a döntéskor – és csak egy leszek a szavazó tizenötből.”

„Kell egy hónap, mire tisztán fogok látni. A leglényegesebb, hogy magam számára mindent tisztázzak az elnöki feladatokból: eddig szövetségi kapitányi ismeretekkel rendelkeztem. A szponzorációs lyukról tudtam korábban is, ez most 100 millió felett van. Az egyensúly szerintem májusra legkésőbb helyreállhat. Az aktuális kasszahelyzetet viszont nem ismerem, úgy tűnik, van hiány ott is” – vázolta első teendői kapcsán Kemény Dénes.

(Forrás: Digisport, fotó: JochaPress)

süti beállítások módosítása