2012.10.02. 11:52          



Deutsch Tamást nem izgatja, mi lesz a klub értékeivel

Eredmény van, pénz nincs. Ennyiben lehetne legrövidebben summázni az emúlt három évtized legeredményesebb magyar kajakos edzőjének, Fábiánné Rozsnyói Katalinnak az esetét.

     Fábiánné Rozsnyói Katalin_blog.jpgFábiánné ugyan már hetven éves, mégis képes új sikerek elérésére. Londonban az általa irányított férfi kajak négyes az egyik nagy meglepetést okozva, második helyen ért célba. A négyből három versenyző az MTK sportolója, míg Fábiánné szerződéssel dolgozott a klubnál. Egészen szeptember 30-ig, amikor lejárt a megállapodása.  Azóta teljes a csönd, pedig az ígéretek másként szóltak.

     - Már az olimpia  előtt nehezményeztem az MTK-ban a felém fennálló tartozásokat, de akkor azzal állítottak le, hogy az utolsó fillérig kifizetnek szeptember 30-ig. Ezzel szemben egyetlen forint sem érkezett a számlámra, ráadásul még egy telefonhívásra sem méltattak.

Ügyvédi felszólítást küldök az MTK-nak azzal, hogy október 31-ig a teljes összeget, a mindenkori banki kamattal fizessék ki!

     - Lehet tudni, hogy mennyi pénzről van szó?

     - Miért titkolnám? Nekem nincs takargatni valóm, hiszen igazán nem extra pénzért dolgoztam. Napi 3-4 órát ültem a motorcsónakban, és törött, begipszelt kézzel is minden edzést végigvezettem. Nyolc hónapra kétmillió forinttal tartoznak, ráadásul a márciusi, sevillai edzőtáborba utazáshoz is én fizettem ki két repülőjegy árát, 180 ezer forintot. A dolog pikantériája, hogy négy hónappal még 2011-ből adósak, amire én már az összes kötelezettségemet a NAV felé régen befizettem. A másik négy hónap (ugyanúgy, mint 2011-ben, tehát június, július, augusztus, szeptember) pedig az idei évben lett volna esedékes. Mivel új szerződésnek híre-hamva sincs, így én október 1-től független, szabad ember vagyok.

     - A jelenlegi helyzetben az is teljesen bizonytalan, mikortól folytatják, s folytatják-e egyáltalán az ezüstérmes négyessel a közös munkát?

     - A fiúk elsejétől amatőrök, mivel nekik sincs semmiféle megállapodásuk az MTK-val. Én helyettük nem nyilatkozhatok. Az eredeti tervek szerint egyébként október 15-től kellene edzésbe állniuk. Jelen állás szerint fogalmam sincs, mi minden történhet, történhet-e valami érdemi változás egyáltalán? Az látnivaló, hogy az MTK-nak nem szívügye ez a kajak négyes, pedig más sportolójuk az olimpiai pontszerzésnek még a közelébe sem került. 

     - Kemény dolgokat mond. Szavaiból az világlik ki, hogy nem sok jóra számít az MTK-tól...

     - Mitől lennék jókedvű? Egy ilyen nagymúltú klubnak van egy elnöke Deutsch Tamás személyében, akit abszolút nem izgat, mi lesz a klub értékeivel. Mást ne mondjak, kinn időzött Londonban, s bár tudta, hogy döntősök a versenyzőink, senki nem látta őt a kajakpálya lelátóján! Érdekes, Borkai Zsolt, a MOB elnöke ott tudott lenni sok más sportvezető társaságában. Deutsch Tamás viszont nem ért rá megnézni saját sportolóinak a döntőjét.

     Kell ehhez kommentár?

süti beállítások módosítása