2012.11.09. 08:12          



Nagy sikerrel szerepeltek a Varjú Vilmos Olimpiai Baráti Körben

Beugró művészekre is szükség volt csütörtökön este a Budapest XVI. kerületében működő Varjú Vilmos Olimpiai Baráti kör összejövetelén. A Corvin Művelődési Ház Erzsébetligeti Színháza Harmónia termében ugyanis telt ház, legalább száz érdeklődő várta a főszereplőket: Lőrincz Tamás olimpiai ezüstérmes-, illetve Módos Péter olimpiai bronzérmes birkózókat.

Varjú Vilmos_Módos Péter_Lőrincz Tamás_blog4.jpg

     A két londoni dobogós egy másik, elhúzódó rendezvényről Budapestre tartva, a nagy forgalom miatt is késéssel érkezett, így a klub vezetője, Borovitz Tamás, majd a magyar birkózó válogatott egyik edzője, Takács Ferenc tartotta szóval a kitartó érdeklődőket. Azután megérkeztek a vendégek is, akiket jókora taps fogadott.

     A két olimpiai érmes hamar akklimatizálódott és jó partnerei voltak a beszélgetést levelező Riersch Tamás újságírónak. Módos Péter mondókájából leginkább az tetszett, ahogyan előadta a 2008. és 2012. között történteket.

     - Kalandos évek állnak mögöttem - így a szigetvári színekben versenyző Módos. - Pekingről ugyanis vérmérgezés és egyéb okok miatt lemaradtam, két hónapot töltöttem kórházban. Hosszadalmas felépülésemet követően vállműtéten estem át, majd a térdemben oldalszalag szakadást szenvedtem. 2011-ben vállsérülés után újabb műtétre került sor, később pedig egy bordatörés is nehezítette az életemet. Szinte az utolsó pillanatban épültem fel a 2011-es világbajnokságra, ahol ötödik lettem és ezzel kvalifikáltam magamat Londonra.

     A ceglédi Lőrincz Tamásnak nem volt ennyire változatos a két olimpia közötti időszakban az élete.

     - Szerencsémre számomra unalmasabb volt ez a négy év, de azért nekem is bejött egy bicepsz sérülést korrigáló operáció - vitte tovább a beszélgetést Lőrincz. - Nekem a tavaszi, három, egymást követő hétre kiírt olimpiai kvalifikációs sorozat jelentette a gondot, hiszen rendszeresen fogyasztok, nem is keveset. Idén viszont annyira jól ment a súly leadása, hogy végül gond nélkül kijutottam én is Londonba.

     Módos Péter nagyon fontosnak tartotta, hogy az utolsó hónapokban behívták a válogatott mellé Athén 55 kilós bajnokát, Majoros Istvánt.

     - Nekem nagyon nagy plusz erőt adott Pisti jelenléte, aki nem csak tanácsokkal látott el, hanem olykor még birkózásra is vállalkozott, pedig ő nem erről ismert. Az ő segítsége is benne van az eredményemben, miként edzőimé és edzőpartnereimé is. A végső győztes iráni azonban még túl nagy falatnak bizonyult, ám remélem, még a 2016-os olimpiai előtt sikerül neki visszavágnom.

Varjú Vilmos_olimpaii bajnokok_blog1.jpg

     Varga János, Novák Dezső és Gedó György olimpiai bajnokok is ott voltak

     Lőrincz Tamás sok minden más mellett a ceglédi szakosztályt dicsérte.

     - Csak köszönettel tartozom a ceglédi vezetőknek, hogy biztosították számomra a válogatott szintű sportolás lehetőségét. Azt, hogy ne kelljen átigazolnom más szakosztályba, hanem szülővárosomban maradhassak, Ceglédnek szerezhessem meg a nemzetközi elismerést. Ami az olimpiai szereplésemet illeti, előzőleg úgy éreztem, egy kicsit gyengébb ágra kerültem. Óriási motivációt jelentett a szép számú magyar szurkoló elemi erejű biztatása és az, hogy szüleim nagy titokban, de megérkeztek a verseny helyszínére és láthatták a mérkőzéseimet.

     A korábban, még juniorként felnőtt Európa-bajnoki címet szerzett Lőrincz arról is beszámolt, hogy egyelőre nem foglalkoztatja a súlycsoportváltás gondolata. Ismételten örömét fejezte ki azért, mert Ceglédnek a 60 kilós Kozák Istvánnal immár négy, válogatottságra aspiráló versenyzője van. Természetesen 22 éves öcsének, Viktornak még a többieknél is jobban szorít, hogy minél jobb eredményei legyenek a 84 kilós  jelöltek - Bácsi Péter, Fodor Zoltán, Antonovics László és Lőrincz Viktor - várhatóan rendkívül izgalmas csatározásai során.   

süti beállítások módosítása