2012.05.20. 23:24          



A legjobb négy közé jutást is elképzelhetőnek tartja

Harcsa Zoltán_MOB.jpgA Londonba utazó magyar olimpikonok között vannak biztosra vett részvevők és olyanok is, akinek ötkarikás szereplése a meglepetések kategóriájába tartozik. Ez utóbbiak egyike a még csak huszadik évében járó ökölvívó, a 75 kilósok között induló Harcsa Zoltán, aki válaszolt a mob.hu kérdéseire.

- Kitől kapta az első, nagy pofont?

„Az édesanyámtól” - válaszolt a IX kerületi Telepy utcai tizenkét évfolyamos iskolában idén érettségiző, 185 centiméter magas fiatalember. „Talán másodikos voltam, amikor a fényképekre kapott pénzt engedély nélkül másra költöttem el.”

- Ennek az eseménynek van köze ahhoz, hogy az ökölvívásnál kötött ki? 

„Még véletlenül sem! Akkoriban még csak kezdő voltam a Fradi kölyökben és még évekig kergettem, a labdát. Tizenegy éves lehettem, amikor elkezdtem a bátyámat kísérgeti az edzéseire. Ő a Vasasban bunyózott, ahol Szántó Öcsi bácsi volt az edző. Otthagytam a focit és a bunyót választottam. Öcsi bácsi azt mondta, addig szeretne edzősködni, amíg én felnövök...”

- A londoni kvótával ez a felnőtté válás megtörtént. Milyen út vezetett idáig?

„A Vasasból rövid idő után átmentem a KSI-be, Svasznek Jenő bácsihoz, mert ott több, hozzám hasonló korú gyerek volt. Harminckét meccsen át veretlen maradtam, amikor 2008-ban, Plovdivban, a kadett Európa-bajnokság döntőjében először vesztettem. Érdekes, de akkor éreztem, vihetem valamire ebben a sportágban. Amióta ismét Öcsi bácsival készülök, úgy érzem, a legjobb irányban haladok.”

- Az eredmények jöttek is rendesen.

„Szépen lépkedtem előre, míg eljött a 2011-es felnőtt világbajnokság. Bakuban egy kemény francia bunyóst sikerült legyőznöm, majd a későbbi világbajnoktól kaptam ki a legjobb nyolc közé jutásért vívott meccsen. Így kilencediknek rangsoroltak - az első tíz helyezett kapott olimpiai kvótát.”

-  A Vb előtt gondolt arra, hogy ott lehet Londonban?     

„Bizakodtam is, meg el is bizonytalanodtam olykor. A szükséges technikai tudásom megvolt, rutin dolgában viszont még nagyon szerényen állok. Ez a hiány nem múlik el máról holnapra, így az olimpián is ez lehet a legfőbb gondom. Ettől függetlenül nem nyaralni megyek Londonba, hanem, nagyon keményen akarok küzdeni a céljaim megvalósításáért. Ha kis szerencsém lesz a sorsolásnál, akár a legjobb négyig is eljuthatok.”

- Hogyan alakul a hátralévő időszak programja?

„A héten Tatán vagyunk, onnan utazunk pénteken Rijekába, egy magyar-horvát válogatott csapattalálkozóra. Júniusban indulok a Papp László emlékversenyen és van még egy csapatbajnoki ütközetem is. Közben remélem, sikerrel túljutok a szóbeli érettségin is.”

- A magyar olimpiai részvevők között vannak barátai?

„Szingapurban, az ifjúsági olimpián - ahol bronzérmes lettem -  nagyon jól összejöttem az úszó Biczó Bencével. Rajta kívül elsősorban a birkózó Deák Bárdos Misi áll közel hozzám.”  

süti beállítások módosítása