2013.02.15. 09:24          



Fábiánné Rozsnyói Katalin megkontrázza Sári Nándor állításait

Aki gyanútlan újságolvasóként vette kezébe kedvenc sportnapilapját, bizony talán még a könnyeivel is küszködnie kellett, amikor elolvasta csütörtökön a „Partra vetve” címet viselt írást. A munka nélkül maradt Sári Nándor kajakedzőről van szó, aki finoman szólva is sajnáltatja magát. Ártatlan báránykaként jelenik meg, pedig az érem másik oldala bőven takargat (szívesen elhallgatott) tényeket.

Sári Nándor_2007.jpg

                                                                    Sári Nándor

     A kétszeres olimpiai bajnok férfi négyes edzőjéről van szó, aki elkövetett pályafutása során egy-két „apró huncutságot” is. A 2000-es olimpiára történt felkészülés során például „fű alatt” átigazolta Fábián László két tanítványát, Storcz Botondot és Horváth Gábort. Kicsit konkrétabban: elcsalogatta őket mesterüktől - a témát a mai napig nem beszélte át Fábián Lászlóval...

Fábián László kajakos_blog.jpg

                                                                       Fábián László    

A még nagyobb folt 2008-ban került a galamblelkű mester honlapjára.

Ekkor, három hónappal Peking előtt - a szövetség vezetőinek hathatós támogatásával - úgymond átvette a Fábiánné Rozsnyói Katalintól a napokon belül Szegedre távozott három kajakosnőt, Kovács Katalint, Kozák Danutát és Szabó Gabriellát. A nők vele sem lettek olimpiai bajnokok, az ugyancsak általa felkészített férfi kettes (Kammerer, Kucsera) pedig csak negyedik tudott lenni. Sári Nándort a szövetség a kivételesen eredményes munkája elismeréseként 29 milliós jutalommal illette...

Kozák Danuta_blog_1.jpg

                                                                         Kozák Danuta

    Sári egyébként szerényen azt nyilatkozta ebben az időszakban a sportnapilapban, hogy Londonban reményei szerint férfi és női egysége is lesz, amely aranyérmet fog szerezni. Ezek után Londonhoz már semmi köze nem volt, pedig szerinte „Két éve még minden rendben volt. A szegedi olimpiai kvalifikációs versenyen a hét kvótából ötöt az én versenyzőim szereztek meg. Megkaptak mindent, mégsem volt elég. Úgy érzem, néhányan túl okosnak gondolták magukat, a tavalyi válogatókon ennek ittuk, ittam meg a levét” - olvasható az idézett cikkben. Tehát ha néhányan kevésbé okosak, nem lett volna semmi baj. Arról „természetesen” szó sem esik, hogy esetleg a mester is elronthatott valamit. Pedig így történt, méghozzá éveken keresztül. Az alkudozás nagymestereként Sári sok mindent elintézett. Saját magam hallottam például 2011-ben, amikor Storcz Botond és Kammerer Zoltán társaságában a négyes összetételéről egyezkedtek. A tárgyalás sikeres volt, hiszen Kucsera Gábor úgy ülhetett be a hajóba, hogy egyetlen válogatón sem állt rajthoz...

Kammerer Zoltán portré_MOB_1.jpg

                                                                   Kammerer Zoltán

    A cikkből az is egyértelműen kiderül, Kammerer volt a kulcsfigura, a főbizalmi, akivel - egyetlenként - Sári mindent megbeszélt. Nos, ezt a hűtlen embert, ezt a jolly jokert „tavaly kihúzta Fábiánné Rozsnyói Katalin a csoportjából...” De vajon mit szól ehhez az állításhoz az így megszólított Fábiánné Rozsnyói Katalin, a legeredményesebb kajakedző?      

     - Én soha senkit nem hívtam, Kammerert sem, még csak célzást sem tettem neki! Szó szerint odasomfordált hozzánk és először csak egy-két edzésre akart csatlakozni, majd később, minden feltételemet elfogadva, az olimpiáig kérte, hadd maradjon. Tény, hogy nem akartam tiszta MTK-s négyest összeállítani, ezért is jól jött „Kamera”, de ismétlem: egyetlen szóval sem befolyásoltam a döntésében! Egyébként pedig, én soha senkit nem hívtam, hozzám mindig csak jöttek a versenyzők, akikkel még véletlenül sem alkudoztam, nem kerestem a kedvüket.

Fábiánné Rozsnyói Katalin_blog2_1.jpgFábiánné Rozsnyói Katalin_blog_1.jpg

                                                              Fábiánné Rozsnyói Katalin 

   - Mit gondol, Sári miért került körön kívülre?

     - Soha nem járt egyenes úton, s ennek előbb-utóbb be kellett következnie. Sári kulcsfigura volt a Peking előtti elvtelenségek véghezvitelében, amit nem tehetett volna meg a szövetség hathatós támogatása nélkül. Akkor még csak edzőket cseréltek a nők évközben, a mára kialakult káoszban már országokat akarnak csereberélni. Közben a női szakág egyszerűen szétesett.    

     - Ön viszont idejében váltott és férfiakkal kezdett foglalkozni.

     - Bár korábban tettem volna! A férfiak sokkal korrektebbek, mint a nők. Egyébként pedig nem titkolom, a revansvágy hatalmas mozgósító erő volt számomra. Bizonyítani akartam azoknak, akik - élükön Sári Nándorral - keresztbe raktak nekem. Én mindig is a munka embere voltam, nem a háttértárgyalásoké, az alkudozásoké. Sárit pedig nem véletlenül hagyták ott a versenyzői - nem csak Kammerer! -, mert szép lassan mindenki rájött, hogy az edzői munkájában nincs fantázia.

     A másik „fő bűnös”, Kammerer Zoltán sajnos elérhetetlen, külföldön van. A tanulságok azonban - az ő megkérdezéséig is - túlontúl egyértelműek. Amelyeken Sári Nándor mellett másoknak is ugyancsak el kellene gondolkodniuk.  

süti beállítások módosítása